5 workouts die beter voor je zijn dan hardlopen

Je bent óf een groot fan of je hebt er een bloedhekel aan. Waar we het over hebben? Hardlopen. Voor de hardloop haters hebben we vijf oefeningen uitgezocht die zelfs beter zijn dan hardlopen. Let’s work out!

1. Burpees

burpees
Bij een burpee buig je de knieën en zet je de handen op de grond. Je springt hierna met twee voeten tegelijk naar achter in de planking-posititie. Vervolgens spring je terug naar je handen. Als laatste spring je met gestrekte armen weer omhoog. Je traint hiermee je armen, benen, borst, buik en rugspieren. Voor een maximaal effect probeer je de burpee zo snel mogelijk te doen. Na een week zie je al verbetering!

2. Tuck-jump

tuck-jump
De Tuck-jump verbrandt veel calorieën en zorgt voor een goed uithoudingsvermogen. Je springt hoog in de lucht en trek hierbij je knieën zo hoog mogelijk op. Hoe hoger je knieën komen hoe sterker je core wordt. Probeer er zoveel mogelijk per sessie te doen en je bent binnen no-time supersterk.

3. Touwtje springen

Touwtje springen
Met deze flashback naar je jeugd kun je een hoop calorieën verbranden en bovendien kan je de hartslag flink op gang brengen. Tijdens het springen kan je de routine afwisselen door sneller te springen, rustiger te gaan of zoals vroeger het touw kruisen. Op YouTube staan een flink aantal tutorials voor extra uitleg en oefeningen die het touwtje springen minder saai maken.

4. Knieheffen


Als je dan tóch een keer gaat hardlopen of joggen kan je dit afwisselen met knieheffen. Hiermee verbrand je meer calorieën dan tijdens normaal hardlopen of joggen. Probeer de oefening zo snel mogelijk te doen voor maximaal resultaat. Vergeet niet af en toe te pauzeren om jezelf niet te overbelasten.

5. Verspringen


Om deze oefening goed te doen is het belangrijk genoeg ruimte te hebben. Zorg dat je stevig op de grond staat en probeer zover mogelijk naar voren te springen. Doe dit achter elkaar totdat je niet verder kunt springen. Probeer dit in sets van 10 tot sprongen te doen en dit drie keer. Je versterkt hiermee de core en je benen. Bovendien werk je ook nog eens aan je balans en coördinatie. Have fun!

DEEL DIT ARTIKEL OP: